
Informacje
Pasażerowie ZEC Komunikacja Miejska Starachowice, mogą skorzystać z nowej formy zakupu biletów komunikacji miejskiej.
moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów komunikacji miejskiej, zarówno jednorazowych, czasowych, jak i miesięcznych. Daje to pasażerom możliwość zakupu biletu zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania kiosku czy posiadania gotówki na jego zakup.
Sercem systemu moBILET są nowoczesne serwery ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz bazami danych. To one przechowują dane osobowe, informacje o wszystkich operacjach oraz są odpowiedzialne za rozliczenia. Głównym zadaniem serwerów jest jednak zapewnienie bezproblemowej i bezpiecznej komunikacji z telefonami komórkowymi Użytkowników. W tym celu wykorzystywane jest szyfrowane połączenie internetowe (protokół SSL). Każdy użytkownik ma też stały dostęp do swojego profilu w Systemie, przez udostępniony Portal Użytkownika. Dzięki niemu może na bieżąco kontrolować swoje wydatki, drukować rachunki, modyfikować dane osobowe czy dokonywać zmian numeru telefonu.
Drugim elementem systemu moBILET jest aplikacja mobilna.
Cała obsługa odbywa się za pomocą prostego i intuicyjnego interfejsu graficznego. Aplikacja moBILET dostępna jest na wszystkie telefony komórkowe. Dla systemu Android, iOS, Windows Phone, BlackberryOS oraz JAVA. Aplikację dostępne są w dedykowanych sklepach dla danego systemu. Dla Użytkowników, którzy nie posiadają możliwości zainstalowania aplikacji w telefonie, uruchomiliśmy kanał SMS, dzięki któremu można zarejestrować się w systemie oraz wykupić bilet. W skład Systemu moBILET wchodzą dodatkowe komponenty takie jak: internetowy serwis informacyjny, infolinia oraz Portal Użytkownika.
Zasady użytkowania
Główną zasadą działania moBILET jest elektroniczna portmonetka (prepaid). Każdy Użytkownik podczas rejestracji otrzymuję indywidualny rachunek z którego realizowane są transakcje. Od 2016 roku udostępniliśmy możliwość wykonywania zakupów bezpośrednio z karty płatniczej. Użytkownik samodzielnie z poziomu aplikacji może wybrać najwygodniejszą dla niego formę płatności. W celu dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, szybkiego e‑transferu poprzez panel użytkownika lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej (usługa dostępna na wybranych platformach). Za pomocą jednej aplikacji Użytkownik może.
Za pomocą jednej aplikacji Użytkownik może kasować bilety komunikacji miejskiej .
Jak zostać użytkownikiem systemu moBILET?
Możliwa jest dzięki prosta jednorazowa i bezpłatna rejestracja poprzez aplikację mobilną, SMS lub na www.mobilet.pl. Z faktu, iż aktualnie ok. 90% Użytkowników posługuje się smartfonami, uprościliśmy proces rejestracji dla ich posiadaczy. Wystarczy pobrać aplikację poprzez dedykowany sklepu oraz przeprowadzić 2-3 min. rejestrację podczas pierwszego uruchomienia.
link do pobrania aplikacji mobilet – Aplikacje na Androida w Google Play
link do pobrania aplikacji Aplikacja moBiLET w App Store (apple.com)
„Kasowanie” biletu komunikacji miejskiej – procedura legalizacji przejazdu:
- uruchomienie aplikacji
- wybór Miasta / Przewoźnika
- wybór biletu oraz ulgi
- podanie numeru linii / numeru bocznego – o ile jest wymagany
- zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o zakupie zostaje zapisana w bazie danych)
- pasażer otrzymuje potwierdzenie zakupionego biletu
- bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie
Zakup biletu powiązania jest z automatycznym nadaniem mu ważności.


You must be logged in to post a comment.