POLITYKA ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA.
MISJA
Misją Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach jest:
niezawodne zaspokajanie potrzeb klientów:
- zapewnienie optymalnego komfortu cieplnego w pomieszczeniach oraz optymalnej temperatury ciepłej wody,
- minimalizacja kosztów działania,
- zapewnienie społecznie akceptowalnego poziomu cen i stawek opłat za usługi ciepłownicze.
Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach jest ukierunkowany na ciągłe podnoszenie kwalifikacji pracowników zgodnie z najwyższymi standardami oraz na wprowadzanie nowoczesnych technologii i rozwiązań technicznych oraz bezwzględne przestrzeganie norm i zasad ochrony środowiska.
STRATEGIA
W działalności Spółki wytyczone cele pozwalają zrozumieć dokąd organizacja zmierza. Opracowana strategia rozwoju Zakładu Energetyki Cieplnej w Starachowicach jest zgodna z Polityką energetyczną Polski oraz Unii Europejskiej do 2030 roku. Ma ona stanowić koncepcję działań pozwalającą podjąć wyzwania przyszłości. Podstawą planowania strategicznego jest właściwa diagnoza stanu obecnego i prognoza dotycząca rozwoju wydarzeń w otoczeniu firmy. Stwarza to możliwości wyznaczenia kierunku działań oraz zbudowania poprawnej strategii rozwoju. Strategia powinna być wizją przewidywanych celów określając priorytety oraz kierunki rozwoju, w relacjach z otoczeniem zewnętrznym. Cele zawarte w strategii powinny mieć charakter długoterminowy i przyczyniać się do trwałego rozwoju firmy. Niniejsza strategia obejmuje horyzontem czasowym lata 2016 – 2020.
Realizacja misji i wynikającej z niej strategii obejmuje wszystkie obszary aktywności Spółki zgrupowane w następujących strategiach funkcjonalnych:
- Strategia rozwoju rynku,
- Strategia w obszarze produkcji i dystrybucji,
- Strategia w obszarze ochrony środowiska,
- Strategia dywersyfikacji produkcji,
- Strategia sprostania konkurencji,
- Strategia zarządzania Spółką.
Aktualne uwarunkowania oraz trendy w rozwoju ciepłownictwa w Polsce powodują, iż strategiczne działania firmy do roku 2020 skupiają się w kilku podstawowych obszarach:
- poszukiwanie i pozyskiwanie nowych odbiorców,
- poszerzanie oferty usług ciepłowniczych,
- dywersyfikacji produkcji,
- wprowadzanie nowych technologii w zakresie wytwarzania energii cieplnej i elektrycznej,
- usprawnienia organizacyjne oraz techniczne dystrybucji ciepła, nadzoru i kontroli pracy systemu,
- modernizacja systemu ciepłowniczego,
- ochronie środowiska,
- obniżanie kosztów funkcjonowania Spółki ze szczególnym uwzględnieniem kosztów stałych.
Celem nadrzędnym wszelkich wprowadzanych rozwiązań w tych obszarach jest:
- zapewnienie możliwości pełnego zaspokojenia potrzeb energetycznych odbiorców oraz utrzymanie wysokiego stopnia bezpieczeństwa energetycznego,
- podwyższanie standardów jakościowych zaopatrzenia w ciepło,
- podniesienie efektywności wykorzystania paliw i energii, w tym energii odnawialnej oraz energii produkowanej w skojarzeniu,
- obniżenie łącznych kosztów zaspokajania potrzeb energetycznych społeczeństwa lokalnego,
- utrzymanie pozycji na rynku, w warunkach konkurencji.